29. okt 2012

Sissejuhatuse asemel

Blogi loomiseks andis tõuke minu uuring. Selgitamisel on klassiõpetajate haridustehnoloogilised pädevused ja esimese kooliastme ainetundide läbiviimine arvutiklassis.

Meie kiirelt arenevas ja innovatiivses koolis tundub arvutikasutamine möödapääsmatu. Üsna pea on kasutusel juba e-õpikud ja e- töövihikud. Loodud on väga palju huvitavaid õppematerjale ja õppekeskkondi, mis rikastavad ja annavad suurt tuge kogu õppimisprotsessile.
 Uus riiklik õppekava, mis jõustub juba 2014 aastal täies mahus, näeb ette nii mõndagi...
  • I kooliastmes taotletavad pädevused: oskab kasutada lihtsamaid arvutiprogramme ning kodus ja koolis kasutatavaid tehnilisi seadmeid.
  • Matemaatika; arvutiprogrammide kasutamine nõutavate arvutusoskuste harjutamiseks.

  • Läbiva teema „Teabekeskkond” käsitlemine I kooliastmes;
    läbiva teema käsitlemisel I kooliastmes on keskmes õpilase igapäevane teabekeskkond
    Õpetaja abil ja kaaslaste toel harjutakse kirjeldama oma tegevust teabekeskkonnas. 
    Õpilane õpib mõistma temale suunatud teadete suhtluseesmärki ning eristama olulisi teateid ebaolulistest. 
    Samuti harjub õpilane mõistma, millised seaduspärasused kehtivad privaatses ja millised avalikus ruumis, sealhulgas internetis.
     Läbiva teema rõhuasetused toetavad I kooliastmes inimeseõpetuse, emakeele ning teiste õppeainete kaudu toimuvat suhtlemisoskuste kujundamist.(ka internetis
    Õpilase eakohast meediakasutust arvestades pööratakse rohkem tähelepanu visuaalsele meediale ning visuaalse teksti analüüsile.

  • Läbiva teema „Tehnoloogia ja innovatsioon” käsitlemine I kooliastmes; 
    läbiva teema käsitlemisel I kooliastmes õpitakse tundma infotehnoloogia kasutamise põhivõtteid, vormistades arvutiga loovtöid. 
    Soovitatav on kasutada eelkõige frontaalset õpetamismeetodit ning mängulisi arvutiprogramme. Tehnoloogia rakendamise võimalusi mitmekesistatakse foto või video tegemise ning mudelite ja makettide meisterdamise integreerimise kaudu õppetegevusse.

    Tekkisid koheselt küsimused:
    1. Kuidas klassiõpetajad nende teemade käsitlemisega toime tulevad?
    2. Kas ollakse piisavalt pädevad viima läbi ainetunde arvutiklassis?
    3. Kas klassiõpetajatel on piisavalt teadmisi e-ohutusest, autoriõigustest, tekstitöötlusest, fototöötlusest, videotöötlusest, erinevatest õpikeskkondadest, ühistöövahenditest jne…

computer class

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar